Вказана норма щодо завчасного надання роботодавцем інформації профспілкам щодо звільнення працівників у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією також узгоджується з положеннями ч. ч. 2, 3 ст. 494 Кодексу законів про працю України.
Невиконання цих законодавчих приписів є підставою для скасування розпорядження районної державної адміністрації про ліквідацію відділу освіту: до такого висновку дійшов Черкаський окружний адміністративний суд під час розгляду адміністративної справи № 823/310/16 за позовом Катеринопільської районної організації профспілки працівників освіти і науки України до Катеринопільської РДА Черкаської області про визнання протиправними дій та скасування розпорядження.
Постановляючи рішення про задоволення позову районної організації профспілки суд застосовував принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини та основоположних міжнародно-правових актів.
Так, у пункті 45 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Національної профспілки бельгійської поліції від 27 жовтня 1975 року – Суд зазначив, що серед способів реалізації передбаченого п. 1 ст. 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод міститься право членів профспілок бути заслуханими з питань, що стосуються їх інтересів,та охоплює всі суттєві елементи діяльності профспілок, включаючи право на участь в консультаціях.
Суд також врахував вимоги Європейської соціальної хартії (ратифіковано Законом України від 14 вересня 2006 року № 137-V) згідно якої, сторони визнали метою своєї політики, яку вони запроваджуватимуть усіма відповідними засобами як національного, так і міжнародного характеру, досягнення умов, за яких можуть ефективно здійснюватися, серед інших, право працівників отримувати інформацію і консультації на підприємстві та брати участь у визначенні та поліпшенні умов праці та виробничого середовища на підприємстві (пп.21-22 частини І преамбули).
Україною взято обов’язок за статтею 21 «Право на інформацію та консультації», відповідно до якої з метою забезпечення ефективного здійснення права працівників отримувати інформацію і консультації на підприємстві Сторони зобов’язуються вживати заходів або заохочувати заходи, які надають можливість працівникам або їхнім представникам згідно з національним законодавством і практикою:
a) отримувати регулярно або у належний час і у зрозумілий спосіб інформацію про економічний і фінансовий стан підприємства, на якому вони працюють, при тому розумінні, що деяку інформацію може бути заборонено для розголошення або віднесено до розряду конфіденційної, якщо її оприлюднення може завдати шкоди підприємству;
b) отримувати своєчасно консультації щодо запропонованих рішень, які можуть суттєво вплинути на інтереси працівників, особливо щодо тих рішень, які можуть серйозно впливати на наявність робочих місць на підприємстві.
Права і свободи, закріплені в документах, які мають статус міжнародно-правових договорів, є частиною національного законодавства України, оскільки згідно ч. 1 ст. 9 Конституції України, чинні міжнародні договори, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Суд зробив висновок, що відповідачем не дотримано встановлений законодавством порядок щодо звільнення працівників у зв’язку із ліквідацією, зокрема не дотримано положення ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» та ст. 494 КЗпП України щодо не проведення консультації з профспілковим органом про намічувані заходи щодо звільнень, пов’язаних з припиненням юридичної особи шляхом ліквідації відділу освіти та ненадання профспілковій організації інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, що має наслідком скасування оскаржуваного розпорядження в частині ліквідації відділу освіти.