Доповідь також закликає уряди забезпечити належне бюджетне фінансування освіти для подолання старих і нових викликів, особливо в період після кризи, викликаної пандемією COVID-19.
У публікації надаються оновлені дані й статистика щодо кожного рівня освіти. Також цього року в ній увага зосереджена на факторах, що сприяють високій якості та доступності освіти, особливо в контексті пандемії COVID-19. Доповідь також робить акцент на темах державних інвестицій і приватизації в освіті.
Згідно з доповіддю, країни Організації економічного співробітництва та розвитку, в середньому, інвестують в сектор освіти приблизно 11% своїх бюджетів, при цьому жодна з країна ОЕСР не інвестує менше 7%.
Однак, незважаючи на те, що на державні джерела припадає 90% всього фінансування освіти в країнах ОЕСР, приватне фінансування неухильно зростає в таких країнах, як Ірландія, Литва та Росія. Це викликано національними реформами, які призвели до зростання приватизації за рахунок збільшення кількості освітніх установ з приватним фінансуванням.
Хоча неухильне зростання приватного фінансування відзначається у всіх країнах і на всіх рівнях освіти, найбільш помітно воно проявляється в секторах вищої освіти і ранньої дитячої освіти. При цьому частки приватного та державного фінансування в освіті значно відрізняються в залежності від країни. Наприклад, у Фінляндії, Ісландії, Люксембурзі, Норвегії та Швеції приватні кошти складають 5% або менше від загальних інвестицій в освіту. І навпаки, вони досягають третини всіх інвестицій в освіту у Великій Британії, Іспанії та Нідерландах.
Приватизація має негативні наслідки для якості та відкритості освіти. Якісна освіта має бути безкоштовною і доступною для всіх.
Крім цього, доповідь стосується тенденцій і викликів, що виникли під час пандемії COVID-19. За інформацією ОЕСР, економічна криза, спричинена пандемією, ймовірно, знизить державні інвестиції в освіту. Це матиме негативний вплив на загальну якість освіти і сильно торкнеться найбільш уразливих груп населення, а також посилить елементи нерівності в освіті.
На додаток до цього, незважаючи на впевнене підвищення рівня участі населення в освіті у багатьох країнах за останні 15 років, закриття шкіл під час пандемії COVID-19 вперше розвернуло цю тенденцію назад.
Багато країн, зокрема, Німеччина, Норвегія та Нідерланди, запровадили заходи з надання негайної фінансової підтримки сектору освіти.
У доповіді визнається, що «довгострокові наслідки [пандемії] для фінансування освіти поки залишаються невизначеними». Однак, у доповіді Організації економічного співробітництва та розвитку, головним чином, представлені дані щодо загального стану економіки і сфери охорони здоров'я, тоді як статистика, що стосується наслідків пандемії для сфери освіти, представлена бідно. Тому, існує необхідність подальшого збору достовірних даних для оцінки впливу пандемії на сферу освіти.