Вже традиційно під кінець року Кабінет Міністрів України кулуарно, без дотримання соціального діалогу підготував та вніс до Верховної Ради України черговий «пакет щастя».
Додаток1 - Ключові пропозиції та зауваження профспілок до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (реєстр. №3000-доопр. від 11.12.2015)
Додаток 2 - Ключові пропозиції та зауваження профспілок до проекту закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (реєстр.№3628)
Додаток 3 - Пропозиції до проекту Державного бюджету України на 2016 рік
Звертаємо увагу, що законопроект реєстр. №3628 став неприємним сюрпризом від Уряду, оскільки містить зміни, які суттєво звужують права громадян та погіршують умови їх соціального захисту, зокрема в частині здійснення індексації, пенсійного забезпечення та фінансування низки законодавчо визначених пільг та гарантій. Враховуючи зазначене,а також порушення Урядовою стороною соціального діалогу при підготовці проекту, СПО об’єднань профспілок закликав народних депутатів, врахувати зауваження профспілок при опрацюванні цього законопроекту й не допустити прийняття антисоціального законопроекту, який порушує права громадян.
Відповідно до проекту Державного бюджету України на 2016 рік соціальні стандарти та гарантії в наступному році фактично не зміняться: їх номінальне збільшення на 12% відповідає прогнозованому рівню інфляції, тому працівники і члени їх сімей не відчують позитивів від запропонованого збільшення. Так, закладений Урядом з 1 січня 2016 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб – в 2 рази менший за оприлюднений Міністерством соціальної політики України фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб у цінах жовтня 2015 року, що з урахуванням суми податку на доходи фізичних осіб склав 2757 гривень. Відповідно занижені й розміри мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії.
Профспілки наполягають на:
- встановленні з 1 січня 2016 року розмірів прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати на рівні фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням податків, обов’язкових зборів та внесків;
- передбаченні видатків бюджету наступного року на ліквідацію дискримінації в оплаті праці працівників бюджетної сфери і зайнятих на державний службі, в органах місцевого самоврядування; поетапному, починаючи з 1 січня 2016 року, підвищенні розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС до законодавчо гарантованого рівня.
Разом з тим, закцентовано увагу на неприпустимості обмежень, викладених в пункті 8 Прикінцевих положень проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» стосовно передачі на 2016 рік у ручне управління Урядом низки норм і положення окремих Законів України.
Утверджуючи та забезпечуючи права і свободи громадян, держава окремими законами України встановила певні соціальні гарантії, що є складовою конституційного права на соціальний захист, а тому відповідно до ч. 2 ст. 6, ч. 2 ст. 19, ч. 1 ст. 68 Конституції України вони є загальнообов'язковими, однаковою мірою мають додержуватися органами державної влади, місцевого самоврядування та їх посадовими особами.
Враховуючи надважливість проекту Держбюджету-2016, СПО об’єднань профспілок звернувся до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету щодо надання можливості членам СПО об’єднань профспілок взяти участь в засіданні цьогоКомітету при розгляді означеного проекту з метою представлення профспілкової позиції та зауважень до нього (додається).
Додаток - Пропозиції до проекту Державного бюджету України на 2016 рік
Департамент захисту соціально-економічних прав |