КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Сквирська районна організація
Меню сайту

Корисні посилання
  • Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України
  • ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
  • Федерація Профспілок України
  • Сквирська міська рада
  • Офіційний сайт відділу освіти Сквирської міської ради
  • Сквирський ЦПРПП
  • Офіційний сайт Сквирського ЦДЮТ
  • Сквирськйи ЗЗСО №1
  • Сквирський академічний ліцей №2
  • Оріховецький НВК Малолисовецький НВК
  • Сквирський ЗЗСО №3
  • Сквирський НВК
  • Сквирський ліцей
  • Сквирський академічний ліцей ІТ "Перспектива"
  • Тхорівська філія
  • Кам’яногребельська початкова школа

  • Архів

    Форма входу


    Календар
    «  Жовтень 2021  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

    Вітаю Вас, Гість · RSS 22.12.2024, 09:55

    Головна » 2021 » Жовтень » 29 » Організація дистанційного навчання у школах: дослідження Державної служби якості освіти
    14:15
    Організація дистанційного навчання у школах: дослідження Державної служби якості освіти

    Державна служба якості освіти завершила вивчення організації дистанційного навчання у школах, що тривало з 11 до 22 жовтня 2021 року.

     

      

    Згідно з результатами дослідження, проведеного Державною службою якості освіти, у всіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів, а під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів.

    У період, що досліджувався, навчання за дистанційною формою було організовано у 1284 закладах загальної середньої освіти (9% від їх загальної кількості), з них у 633 (49%) закладах освіти – з причин низького відсотка вакцинованих педагогічних працівників.

    Найбільше таких закладів – у Івано-Франківській (119), Одеській (100), Волинській (79), Запорізькій (55) областях, найменше – у Сумській, Харківській, Житомирській, Черкаській, Полтавській, Закарпатській, Кіровоградській, Львівській (від 1 до 12). Не переходили на дистанційну форму навчання заклади освіти Донецької області та м. Києва.

    Крім того, заклади освіти переходили на дистанційне навчання і з інших причин, зокрема у зв’язку з високим рівнем захворюваності серед учасників освітнього процесу та невідповідного температурного режиму. Більшість таких шкіл – у Луганській, Херсонській, Вінницькій, Одеській, Запорізькій областях. Водночас у Дніпропетровській області було найбільше таких закладів – 362.

    Загальна кількість учнів, які навчалися дистанційно, – 277 961, з них 68 236 – учні 1-4 класів. Кількість педагогічних працівників, які працювали у режимі дистанційного навчання, – 28 368 осіб.

    У ході вивчення встановлено, що майже кожен другий заклад освіти (44% від загальної кількості, що працюють дистанційно) розміщує на власних сайтах всю необхідну інформацію про організацію освітнього процесу під час дистанційної форми навчання. Найбільше таких закладів у Запорізькій, Івано-Франківській, Одеській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій, Волинській, Рівненській, Київській областях.

    Майже в усіх закладах освіти дистанційне навчання організовано з поєднанням синхронного та асинхронного режимів. Асинхронний режим навчання використовують лише 7% закладів освіти, найбільше таких у Тернопільській та Волинській областях (93% та 37% відповідно).

    Працівниками територіальних органів Служби відвідано 1078 онлайн-уроків. Під час дистанційного навчання у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:

    • ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
    • українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
    • хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time);
    • онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.

    Для системної організації роботи під час дистанційного навчання кожен заклад освіти у більшості випадків обирає єдину платформу. На інтернет-платформах вчителі розміщують матеріали для самостійного опрацювання й виконання, зокрема навчальну інформацію, відеоролики, презентації, активні посилання на виконання контрольних тестових завдань («На урок», «Всеосвіта») та інтерактивних вправ («LearningApps»).

    Під час онлайн-уроків вчителі використовують різноманітні форми організації роботи:

    • усні опитування;
    • консультації в режимі запитання-відповідь;
    • лекції (евристичні бесіди);
    • самостійну роботу учнів;
    • виконання практичних/лабораторних робіт тощо.

    Також під час проведення онлайн-уроків більшість вчителів застосовують інструменти підвищення пізнавальної активності учнів: презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні.

    В усіх областях відзначається високий рівень цифрової грамотності та використання педагогічними працівниками технологій дистанційного навчання.

    Серед проблемних питань, які виявлено під час дослідження:

    • якість інтернет-зв’язку;
    • участь в синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу;
    • оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.

     

    За матеріалами – Державна служба якості освіти

    Переглядів: 150 | Додав: adminsk | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    Сквирська районна організація © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz