|
За оперативною інформацією обласних органів управління освітою станом на 1 грудня 2020 року в Україні функціонують 1029 опорних закладів загальної середньої освіти та 1535 філій.
|
Найбільше опорних закладів створено в таких областях:
-
Кіровоградська (80),
-
Полтавська (74),
-
Житомирська (71),
-
Львівська (66),
-
Вінницька (64),
-
Київська (57),
-
Сумська (54),
-
Харківська (54),
-
Дніпропетровська (50),
-
Одеська (49),
-
Чернігівська (45),
-
Волинська (37),
-
Закарпатська (36),
-
Тернопільська (35),
-
Запорізька (33),
-
Хмельницька (33).
Протягом листопада мережа опорних закладів збільшилася на 6 закладів: у Закарпатській (3), Дніпропетровській (2) та Київській (1) областях.
В умовах децентралізації змінюється мережа опорних закладів у об’єднаних територіальних громадах.
В ОТГ функціонують майже 50% від загальної кількості опорних шкіл. Наразі таких закладів нараховується 508, із них 741 – філія.
Лідером зі створення опорних шкіл залишається Житомирська область – 50 закладів із 71 функціонують в об’єднаних територіальних громадах.
Понад 20 громад створили опорні заклади в таких областях:
-
Полтавська (37),
-
Чернігівська (37),
-
Дніпропетровська (36),
-
Сумська (31),
-
Вінницька (29),
-
Запорізька (27),
-
Львівська (21),
-
Волинська (23),
-
Тернопільська (23),
-
Хмельницька (21),
-
Кіровоградська (20).
Загалом навчанням у опорних закладах охоплено приблизно 473 тисяч здобувачів освіти, зокрема в опорних закладах в ОТГ – понад 243 тисячі. Із них – 99 тисяч учнів забезпеченні перевезенням до закладу освіти та додому. Автопарк шкільних автобусів у опорних школах – 1888 транспортних одиниць.
Робота з модернізації мережі шкіл в областях триває. Мережа опорних закладів освіти узгоджується відповідно до формування об’єднаних територіальних громад.
Довідково
Загальноосвітні навчальні заклади, що є опорними, створюються для рівного доступу всіх дітей до якісної освіти, раціонального й ефективного використання ресурсів, та є одним із механізмів реформування системи загальної середньої освіти й упорядкування шкільної мережі.
Місцеві громади, які є засновниками таких закладів, визначають опорні заклади серед підпорядкованих їм загальноосвітніх навчальних закладів на конкурсній основі відповідно до затверджених ними умов.
Через складну демографічну ситуацію та глобалізацію наразі в сільській місцевості діє багато шкіл із малою наповнюваністю, які не можуть забезпечити належної якості навчання. Тому такі малокомплектні школи мають можливість стати філією опорної школи і зазвичай виконують функції початкової школи. Для дітей та педагогічних працівників з інших населених пунктів організовується підвезення до опорної школи.
За матеріалами – МОН |